Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Lider Yardımcısı ve Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Lider Yardımcısı Orhan Doküman, 2022 turizm döneminin Türkiye’de beklendiği üzere geçtiğini söz söyledi. “2019 yılı bilgilerine yaklaştığımız bir dönem oldu; lakin bizim amacımız 2019’u geçmekti. Umarım bunu 2023 yılında başaracağız” diyen Doküman, “2019 yılında Türkiye’ye 52 milyon turist gelmişti. Bu sene bu sayı 32 milyon 500 binlerde. Lakin yıl sonu itibariyle 40-42 milyon bandında olmasını bekliyoruz. 2023’te, 55 milyon turist amacını yakalayacağımızı umuyorum” diye konuştu.
“EKİM AYINDA DOLULUK YÜZDE 50 DOLAYINDA”
Çeşme’de, eylül ayının da epeyce hareketli geçtiğine dikkat çeken Evrak, “Çeşme’de, bu sene eylül ayı neredeyse ağustos ayı ile yarıştı. Hem havaların hoşluğu, hem de yurt dışından Çeşme’ye çok talep olması nedeniyle Eylül ayı da hayli yeterli geçti. Yabancı konuk oranımız yüzde 40’lara ulaştı. Bu oran, birkaç yıl öncesine kadar yüzde 20 yabancı, yüzde 80 yerliydi. Yabancı pasaportlu vatandaşlardan bahsediyorum. Yurt dışında çalışan yahut yaşayan Türk vatandaşlardan değil. Bizde eylül ayı, yüzdesel olarak ağustos ayından daha güzel geçti. Tabi ağustos ayı da yüzde 90’ın üzerindeydi. Ekim ayı ise şu anda yüzde 50 dolaylarında. Aslında bu da düzgün bir sayı. Havalar hala hoş gidiyor. Havalar soğudukça konuklarımızın otel içine çekileceğini, SPA’ya yöneleceğini, lobide vakit geçireceğini, en değerlisi de toplantı kümelerinin geleceğini düşünüyorum. Pandemi nedeniyle 2 yıldır ertelenen toplantıların süratli bir biçimde yapılmaya başlandığını görüyoruz. Ekim ve kasım aylarına çok talep var. Bizim otelimizde de neredeyse her hafta toplantı kümemiz var. Bu ortada termal müşterilerimiz de gelmeye başladı” sözlerini kullandı.
“YÜZDE 50 İÇ PAZAR, YÜZDE 50 DIŞ PAZAR, BİZİM İÇİN İDEALDİR”
Çeşme’deki yabancı turist çeşitliliği hakkında da bilgi veren Doküman, “Şuanda Çeşme’de yabancı turist çeşitliliği epeyce fazla. Amerikalılar’ın yanı sıra Rus, Ukraynalı, Belçikalılı, Yunanlı, Azerbaycanlı, Dubaili, Çinli turistler Çeşme’de tatil yapıyorlar. Pandemi öncesinde, bizim otelimizde Uzakdoğulular birinci sıradaydı, Almanya ise ikinci sıradaydı. Uzakdoğu’dan tekrar bir akın olmasını bekliyoruz. Turizmde çeşitlilik çok değerli. Yalnızca yurtiçi yahut yalnızca yurtdışı çalıştığınızda çok bir şey elde edemiyorsunuz. Çeşitlilik olursa kaliteniz de artıyor. Yüzde 50 iç Pazar, yüzde 50 dış Pazar, bizim için idealdir” diye belirtti.
“TURİZM FUARLARINDA ÇEŞME’Yİ EN GÜZEL FORMDA TEMSİL EDECEĞİZ”
Ekim ayı sonundan itibaren turizm fuarları takviminin işlemeye başlayacağını tabir eden Evrak, “Bu ayın 27 ve 28’inde Antalya’da turizm fuarı var. Ekim ayı sonu itibariyle bizim fuar takvimleri işlemeye başlıyor. Kasım ayında, İngiltere WTM fuarı var. Çabucak akabinde Selanik fuarı var. O fuarın akabinde da Travel Turkey fuarına odaklanacağız. Travel Turkey, bu sene çok hareketli geçecek üzere gözüküyor. Pandemi sonrasında geçen sene birinci açıldığında çok hareketliydi. Bu sene dolup taşacağını düşünüyoruz. Aldığımız bilgiler o denli gösteriyor. Hem Çeşme Belediyesi, hem ÇEŞTOB hem de otelimiz olarak fuarda yerimizi alacağız. Akabinde Şubat ayında dünyaca ünlü EMITT fuarı, Hollanda Utrecht fuarı, Berlin ITB fuarı, Nisan ayında Azerbaycan fuarı, Mayıs ayında Dubai fuarı var. 2 yıllık ortadan sonra bu fuarlarda Çeşme’yi en güzel formda temsil edeceğiz. Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olan 2023’te, Türkiye, iktisadın jeneratörü olan turizm alanında büyük bir sıçramaya geçecektir” formunda konuştu.